جاذبه های گردشگری ارمنستان
نوشته شده توسط : نیکنام

میدان جمهوری ارمنستان

یکی از دیدنی های ارمنستان میدان جمهوری است که در شهر ایروان است که طراحی آن در سال های 1924-1929 و ساخت آن در سال 1958 توسط معمار ارمنی شده است.در این میدان مردم  ارمنستان بعضی از جشن ها و مراسم هایشان را برگزار می کنند و از تلاقی خیابان های آبویان، نالبندیان، تیگران متس، سارکسیان و آمیریان ایجاد شده است. شکل کلی میدان مربع است و با هفت ساختمان بزرگ و زیبای  گالری ملی و موزه، وزارت کشور، خانه دولت، دفتر مرکزی پست جمهوری ارمنستان ، هتل  ماریوت ارمنستان،  وزارت امور خارجه و وزارت انرژی و منابع طبیعی احاطه شده است. در قسمت شمالی این میدان و در جلوی گالری ملی رقص فواره بزرگ قرار دارد که در شب زیبایی و جلوه خاصی دارد. در گذشته مجسمه لنین در قسمت جنوبی میدان قرار داشت. مسافران تور ارمنستان  می توانند از تماشای این میدان لذت ببرند.

 

 

کلیسای گریگورلوساوریچ مقدس ارمنستان

 

کلیسای گریگورلوساوریچ مقدس از بزرگ ترین کلیساهای ارمنستان می باشد که در آن مراسم مختلف دینی و مذهبی انجام می گیرد. این کلیسا در سال 1980 به مناسبت 1700 امین سالگرد مسیحیت ساخته شد و در سال 2001 در آن به روی مردم گشوده شد. معماری این کلیسا به این صورت است که دیوار های آن از سنگ های دوف و در پایه ستون ها نیز از شمش طلا استفاده شده است. ناقوس های این کلیسا در قسمت شرقی آن قرار دارند و کتابخانه ای بسیار زیبا نیز در پایین کلیسا می باشد. از بزرگترین کلیساهای ارمنستان گریگورلوساوریچ مقدس است که جهت مراسم های مختلف دینی ومذهبی مورد استفاده قرار می گیرد. مسافران تور ارمنستان می توانند از این مکان زیبای ارمنستان دیدن نمایند.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان اردیبهشت 95

تور ارمنستان خرداد 95

تور ارمنستان تابستان 95

 





:: موضوعات مرتبط: تورارمنستان , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری ارمنستان, بهترین جاذبه های گردشگری ارمنستان, مکان های گردشگری ارمنستان, جاذبه های دیدنی و گردشگری ارمنستان ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: