جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : نیکنام

گذر هنرمندان کیش

گذر هنرمندان کیش

پياده‌رو ضلع شرقي خيابان سنايي با سرديس‌هايي از هنرمندان شاخص ايراني آذين شده است که به گذر هنرمندان در کیش معروف می باشد. این مکان با جايگيري و نورپردازي مناسب محلي براي آشنايي گردشگران تور کیش با هنرمندان اين مرز و بوم است. فضاي زيباي گذر به علاقه‌مندان امكان گرفتن عكس يادگاري با اساتيد را مي‌دهد. هدف از طراحی گذر هنرمندان کیش معرفی هنرمندان مشهور کشور عزیزمان و همچنین نشان دادن فرهنگ ایران و هنرمندانش به کشورهای دیگر بوده است.

آدرس گذر هنرمندان کیش : جزيره كيش، حد فاصل ميادين سنايي و ساحل

 

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش

آب های سطحی در انتهاي طولاني ترين مسير آبرفتي باستاني كيش، به قسمتي از منطقه شمالي جزيره كه به دره پرتغالي‌ها معروف است سرازير مي‌گردند، به همین علت اين منطقه از سرسبزي خاصی برخوردار است. در اطراف يكي از كهنسال‌ترين درختان لور جزيره، مجموعه درخت سبز  احداث شده است. در اين مجموعه برای آسایش و راحتی گردشگران تور کیش نمازخانه، رستوران فصلي، بوفه و سرويس بهداشتي نيز ایجاد شده است.

درخت سبز تقریبا با طول عمری بین 500 تا 600 سال كهنسال‌ترين درخت لور جزيره کیش محسوب می شود. بر روی شاخه هاي اين درخت، گره هايي با نخ يا پارچه زده شده است كه در نظر اول آن را به نوعي مقدس مي نماياند. بسیاری از مردم بر این باورند که اين درخت شگون دارد و به همين سبب به قصد برآورده شدن نيازهایشان و آرزوهاشان پارچه‌هايي به شاخه‌هاي آن گره می زنند.

معروفترين درخت جزيره کیش، درخت لور يا انجير معابد می باشد. اين گونه درخت در نواحي جنوبي ايران رشد مي کند. پوست کهنسال درخت لور ، برگ‌ها و ريشه‌هايش که از بدنه اصلي آن آويزان هستند، آن را از ساير انواع درختان متمايز مي‌گرداند. ريشه اين درختان طوري رشد مي کند که همانند چتري بر روي زمين سايه افکنده و ممکن است تا چند صد سال عمر کنند.

مجموعه درخت سبز کیش با آلاچيق‌هاي زيبا و محل هاي متعدد پخت كباب براي استراحت و بازديد رايگان گردشگران تور کیش بنا شده است و مسير هاي پياده رو با چراغ‌هاي فانوسي شكل در ميان فضاي هميشه سبزش با گل هاي كاغذي رنگارنگ، شما را به سوي جاذبه اصلي اين مجموعه خواهد برد. 

درخت سبز کیش

 

اسكله تفریحی میر مهنا کیش

 

eskelehtafrihimirmahna1.jpg

اسکله تفریحی میرمهنا به طول 130 متر, عرض 9 متر و مساحت 1578 متر مربع در شمال جزیره كیش و در پارك تفریحی ساحلی میرمهنا واقع شده است. این اسكله به روش شمع فولادی و عرشه بتنی در سال 1385 ساخته شده است. در طول اسكله چهار پلكان برای سوار شدن قایق های تفریحی و چهار محل برای تماشای كیش ساخته شده و دارای نورپردازی زیبا می باشد. با قدم زدن بر روی این اسكله می توان مسجد ساحلی خاتم الانبیاء, اسكله ماهیگیری و رشته كوه های جنوبی كشور ایران را مشاهده كرد. 

 

 باغ راه ایرانی کیش 

baghrah.jpg

باغ راه ایرانی کیش با مساحتی نزدیک به 32 هکتار در قسمت جنوبی بلوار ولایت، حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی با هدف برایی جاذبه و معرفی فرهنگ اقوام مختلف کشورمان به ساکنان و توریستان داخلی و خارجی جزیره کیش بنا شده است. این مجموعه شامل هشت باغ ایرانی و 9 دروازه و اثر تاریخی شهرهای کشور می باشد که از میدان سعدی با دروازه قرآن شیراز آغاز می شود و در ادامه به ترتیب دروازه سی و سه پل اصفهان دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران قرار دارند و در میدان هرمز با نماد سر در باغ ملی تهران به پسین می رسد.

baghrah1.jpg

باغ راه ایرانی جزیره کیش طولانی ترین باغ راه کشور و مجموعه ای تاریخی، گردشگری و تفریحی با 11 آبنما رودخانه ای به طول 400 متر و 9 نقاشی دیواری برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است. نماد باغ راه کیش برگرفته از آثارهنری و معماری اصیل ایرانی است که توسط مجید پازوکی هنرمند خوشنویس کیش طراحی و ساخته شده است که بسیاری از گردشگران تور کیش را به سمت خود جذب می کند.

baghrah2.jpg

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از مناسب ترین  قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

 

سوار کاری کیش

سوار کاری در کیش در شمال کناره زیبای کیش در سال 1372 برای برگزاری مسابقالت بین المللی خلیج فارس تاسیس شد و تا سال 1374 وضعیت محوطه سازی و اصطبل های به کیفیت مورد نظر رسید.اسب سواری در کیش یکی از جاذبه های تفریحی برای مسافران تور کیش است.تور سوار کاری کیش در نزدیکی اسکله تفریحی قرار دارد.این باشگاه سوار کاری بیش از 50 راس اسب با نژادهای تربرد، دوخون، درهشوی است و این باشگه دارای یک درمانگاه که متخصصان آن از این اسب ها مراقبت های لازم را انجام می دهند. در حال حاضر، ساخت پیست كورس، احداث قسمتی از مانژ صحرایی برای گشت آزاد، فضای سبز و ساخت جایگاه های لازم سبب شده است كه این باشگاه قابلیت میزبانی مسابقات اسب دوانی كشوری را داشته باشد.در اواخر سال 1376، چهل دوره مسابقه بزرگ کورس برای اولین بار در جزیره کیش اجرا شد.گردشگران تور کیش می توانند از این باشگاه استفاده کنند.

 

مطالب مرتبط:

تور کیش اردیبهشت 96 

 تور کیش خرداد 96    

تور کیش تابستان 96 

تور کیش تیر 96 

تور کیش مرداد 96 

تور کیش شهریور 96

تور کیش از شیراز

تور کیش از اصفهان

تور کیش از تبریز

تور کیش از مشهد

تور کیش از کرمانشاه

 

 





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش, بهترین جاذبه های گردشگری کیش, مکان های گردشگری کیش, جاذبه های دیدنی و گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: