مناطق ارمنستان
نوشته شده توسط : نیکنام

مناطق ارمنستان

مرکز ارمنستان

مرکز سیاسی ارمنستان شامل سالن های بسیاری از موزه های کشور و فرهنگی، مرکز مذهبی اچمیادزین 4100 متر آتشفشان بالا آراگاتس و صومعه گغارد و صومعه خور ویراپ است.بسیاری از این مناطق از دره آرارات صاف و خشک هرچند زیبایی پنهان خود را حفظ کرده است و به ندرت مورد بازدید قرار می گیرند.

منطقه دریاچه سوان

این منطقه زیبا که ارتفاع دریاچه 2000متر است، که خود را با آثار باستانی، کلیسا، و صومعه ها، و همچنین سواحل محبوب احاطه متمرکز شده است. نکات برجسته عبارتند از بزرگترین گورستان چلیپاسنگ در جهان، سواحل نزدیک صومعه Sevanavank ، در امتداد سواحل ماهی و خرچنگ بی شماری در رستوران ها وجود دارد. به تازگی، موج سواری به لیست فعالیت های تفریحی اضافه شده است.

شمال ارمنستان

مرکز گرجستان در شمال این منطقه کوهستانی است که شامل شامل کلیساها و صومعه های متعدد و زیبا است.رودخانه ها و دره ها شامل بسیاری از این موارد می شود و منطقه Shamshadin از راه دور یک نگاه اجمالی به ارمنستان دارد که عملا بازدید نشده و زیبا است.

جنوب ارمنستان

این منطقه زیبا ارمنستان از جنوب به مرز ایران با غارهای جالب و بناهای تاریخی مسیحی بسیار زیبا است. نکات برجسته عبارتند از صومعه Tatev، صومعه نوراوانک، غار Mozrov، کاروانسرای سلیم و هزاران نفر از سنگ نگاره ها در بالای کوه قرار دارد.

ناقرنو - کرباخ    

اگر چه در سطح بین المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته شده، قره باغ کوهستانی عملا مستقل از جمهوری آذربایجان، بیشتر توسط ارامنه تشکیل شده است و تنها از طریق ارمنستان در دسترس است. گذشته از تپه سبز، کوه های بلند، مسیرهای پیاده روی و صومعه عالی، گردشگران را به شهرهای ویران برده اند. شهرها تا حدی از شوشی هم در طول و پس از جنگ قره باغ از بین برد. پایتخت آن استپاناکرت، خانه را به حدود 40000 از 140000 ساکنان این منطقه است.

ارمنستان امروز

Yerevan-Armenia.jpg

در اوایل سال 1990، ارامنه در قره باغ برای استقلال از جمهوری آذربایجان با حمایت از ارمنستان و دیاسپورای ارمنی جنگیدند دادند در جنگ نظامی برنده شدند.در نتیجه 20 درصد از خاک های خود را از دست دادند  اما هیچ راه حل دیپلماتیکی حاصل نشد.آتش پس بعد از سال 1994 بوده است، هر چند که با توجه به درگیری های مکرر در کنار مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان ضعیف است.بعنوان یک نتیجه جمهوری آذربایجان مرزهای خود با ارمنستان بسته شده است و ترکیه نیز از مرزهای خود با ارمنستان در حمایت از خویشاوندان ترک آذری خود را بسته است.هر دو کشور از زمان تحریم  ها علیه ارمنستان تحمیل شده، قرار دادن اقتصاد محلی در موقعیت حساس چون ارمنستان بستگی به منابع خارج از انرژی و بسیاری از مواد خام است.

راه های زمینی از طریق گرجستان و ایران غیر قابل اعتماد است.اقتصاد ارمنستان متکی بر سرمایه گذاری و حمایت از ارامنه خارج از کشور است. اوضاع اقتصادی نیز به دلیل فساد گسترده و فقر به ستوه آمده است..در سال 2008، تلاش های دیپلماتیک برای عادی سازی روابط با ترکیه آغاز شدند اما بعد به دلیل فشار داخلی شدید در هر دو طرف به حالت تعلیق درآمد. تلاش های دیپلماتیک برای عادی سازی روابط با جمهوری آذربایجان بر سر قلمرو قره باغ کوهستانی آغاز شده است و تعدیل توسط روسیه است، اما این تلاش ها اغلب بی اثر با توجه به درگیری های مکرر در کنار مرز ارمنستان و آذربایجان را ثابت کرد.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان اردیبهشت 96

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

                                  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

 





:: برچسب‌ها: مناطق ارمنستان ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: