جاذبه های گردشگری ارمنستان
نوشته شده توسط : نیکنام

دریاچه سوان ارمنستان


دریاچه سوان ارمنستان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان ارمنستان و واقع در فرمانروایی گغارکونیک می باشد . این دریاچه که وسیع ترین دریاچهٔ قفقاز و از وسیع ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در دنیا است در ارتفاع ۱۹۱۶ متری سطح دریا واقع شده است. نام سوان از ریشهٔ اورارتویی سیونا و به معنی «سرزمین دریاچه‌ها» گرفته شده‌است. حدود ۳۶ جویبار به این دریاچه می‌ریزند و تنها رودخانه‌ای که از سوان سرچشمه می‌گیرد رود هِرازدان ارمنستان است.
از گردشگاه‌های پیرامون این دریاچه، چشمهٔ آب معدنی دیلیجان و شهرستانی به همین اسم است. ماهی قزل‌آلای مشهوری به نام ایشخان (شاهزاده) بومی این دریاچه می باشد.دریاچه سوان تنها دریاچه ای است که داخل مرز ارمنستان امروزی قرار دارد. شبه جزیره سواناوانک ( که در قدیم جزیره بوده است ) با سواحل شمالی خود منطقه تاریخی دریاچه محسوب می شود.این دریاچه کوهستانی بیش از 5% از مساحت کل ارمنستان را دربرمی گیرد ، و صومعه شبه جزیره یکی از مکان های دیدنی بسیار معروف و در ضمن نزدیک ترین محل برای بازدید گردشگران تور ارمنستان به شمار می رود.

 

 

شهر جرموک ارمنستان

شهر توریستی جرموک ارمنستان یک شهر کوهستانی با چشمه های آب گرم است که در جنوب استان ویتس دزر  و 53 کیلومتری شرق استان یغگنادزور است. جمعیت شهر جرموک در سال 2011 چیزی حدود 4628 نفر بوده است.اسم جرموک در زبان ارمنی به معنای جای گرم است.دارای طبیعت بسیار زیبا ، آب و هوای تمیز و چشمه آب گازدار جرموک است که هر ساله در فصل تابستان توریستان تور ارمنستان بسیاری را جذب می نماید. آب آشامیدنی جرموک خواص درمانی زیادی دارد و از زمان قرون وسطی تا کنون آب درمانی در آن وجود داشته است. یکی دیگر از ویژگی های این شهر وجود چشمه های آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهر است که دمای آنها بین ۳۰ تا ۷۰ درجه است. اینشهر در ارتفاع 2080 از سطح دریا در کوه های  ویتس دزر در میان جنگل های انبوه  در یک فلات که توسط رودخانه آرپا به دو بخش تقسیم شده است. مسافران تور ارمنستان از این مکان گردشی می توانند بازدید کنند.

 

گاسگاد ارمنستان

cascade_armenia.jpg

گاسگاد ارمنستان معروف به هزار پله یکی از مهم ترن بخش های طرح جتمعی است که در شهر ایروان ارمنستان قرار دارد و در سال 1970 تکمیل شده است. گاسگاد کم ارتفاع ترین نقطه ی شهر را به بلندترین نقطه ی آن متصل می کند و شامل ۷۵۰ پله است که به آن ۱۰۰۰ پله می گویند. درشمالی ترین نقطه گاسگاد یک بنا به مناسبت 50 سالگرد پیروزی روس ها علیه آلمان های نازی ساخته شده است که در مرکز آن یک برجک قرار دارد و بر روی آن نشان جاودانگی حک شده است. در طبقه های گاسگاد تندیس های بسیاری از هنرمندان معاصر یافت می شود.گردشگران تور ارمنستان می توانند از این فضا بازدید کنند.

cascade_armenia1.jpg

جهت رزرو و خرید تور ارمنستان و اطمینان حاصل کردن از نرخ ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

صومعه نوراوانک ارمنستان

Noravank.jpg

صومعه نوراوانک ارمنستان در ۱۲۲ کیلومتری ایروان در دره رودخانه داریچای و در نزدیکی شهر یغگنادزور قرار گرفته ‌است. این صومعه در سال 1205 بنا شده و در سال 1900 تا 2000 مورد بازسازی قرار گرفته است. این صومعه یکی از مهمترین مرکز های مذهبی می باشد.این کلیسا از قدیمی ترین کلیساهای ارمنستان است و گردشگران تور ارمنستان که علاقمند به مکان های تاریخی هستند می توانند از این مکان بازدید کنند.

Noravank1.jpg

 

 

هاختاناکی ایگی ارمنستان

igiii.jpg

هاختاناکی ایگی ارمنستان بعد از جنگ جهانی دوم به مناسبت پیروزی روسیه در همه کشورهای اتحادیه شوروی پارکی تحت عنوان پیروزی ساختند که در ارمنستان به هاختاناک پارک واقع شده درخیابان مانومت مشهور است. مجسمه مادر نیز در این پارک قرار گرفته است که از اقصی نقاط شهر قابل رویت است. در نخست به جای تندیس مادر مجسمه استالین (ساخته سرگی مرکورف) نصب شده بود که پس از استقلال ارمنستان آن را پایین آورده و به موزه منتقل کردند و تندیس مادر (ساخته ارا هاروتیان) را که نشان از قدرت و صلح می باشد در سال 1967 جایگزین آن شد . این مجسمه نماد تنها زنی است که در  موعد حمله وحشیانه ترکان عثمانی به ارمنستان زنده باقی مانده بود و با تمام وجود از کشورش پشتیبانی می کرد . درزیر این مجسمه موزه وزارت دفاع قرارگرفته که دربرگیرنده یاد بودهای شهدای جنگ جهانی دوم و در ضمن سربازان کشته شده در دفاع از قره باغ است.

 

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان اردیبهشت 96

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

                                  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

 





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری ارمنستان, بهترین جاذبه های گردشگری ارمنستان, مکان های گردشگری ارمنستان, جاذبه های ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: