نوشته شده توسط : نیکنام

باغ موزه نادر شاه مشهد :

_موزه_نادر_شاه_مشهد_3.jpg

آرامگاه نادر شاه بنایی است درمجموعه باغ موزه نادریدر شهر مشهدکه به یادبود نادر شاه افشاردر سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط هوشنگ سیحونطراحی و ساخته شده‌است. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاهمیباشد و دو تالار موزه تشکیل شده است که یکی از آنها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاهرا برای مسافران تور مشهد نمایش میدهد.

باغ موزه نادرشاه در چهارراه شهدامشهدواقع شده است. در این موزه  مجسمه سنگی از نادر شاه  افشار قرار دارد که به طرز ماهرانه ای ساخته شده است. در  این موزه غرفه هایی زیادی موجود است که شامل نمایشگاه عکس های مربوط به حوادث  دوره نادرافشار می باشد. همچنین این موزه شامل انواع اسلحه  ششلول, سلاح سرد و گرم, انواع شمشیر, خنجر و تجهیزات جنگی می باشد که به دوره های مختلف قاجار, صفوی و افشاریه برمی گردد. این باغ به دستور نادر شاه در سال۱۱۴۵روبه روی حرم امام رضا ساخته شده است. در این موزه شما مسافران تور مشهد می توانید تمامی اشیائی که به دوره های قبل به الخصوص زمان قاجار برمی گردد را ببینید.

_موزه_نادر_شاه_مشهد_1.jpg

 

مطالب مرتبط :

تور مشهد پاییز 94

تور مشهد آبان 94

تور مشهد آذر 94



:: موضوعات مرتبط: تورمشهد , ,
:: برچسب‌ها: باغ موزه نادر شاه مشهد , بهترین هتل های مشهد , لوکس ترین هتل مشهد , مجلل ترین هتل مشهد , امکانات هتل های مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مهر 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد